System Center Service Manager (SC SM)

Ondřej SoukupOndřej Soukup
AktualityAktuality
26.06.2018 10:18:0026.06.2018 10:18:00

Ondřej Soukup

technický specialista

ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Service Desk pro cloudové uživatele

Společnost Microsoft již dlouhou dobu dokáže pokrýt všechny oblasti správy a řízení IT komplexní platformou System Center. Ve většině středních a větších organizací nelze IT rozumně a efektivně řídit bez nástroje pro Service Desk. I ten je samozřejmě v platformě System Center zastoupen: nástrojem Service Manager (SC SM).

Toto řešení se dá přímo integrovat s AD a AAD (Azure Active Directory) a všemi dalšími nástroji rodiny System Center. Díky tomu lze dosáhnout vysoké míry automatizace a pohodlného uspokojení potřeb koncových uživatelů i administrátorů. SCSM pokrývá všechny uživatele, kteří pracují s prostředky IT. A protože se dnes velké množství prostředků přesouvá do cloudu, společnost Microsoft zvyšuje práva jednotlivých licencí, aby byly využitelné i v hybridních prostředích.

System Center Service Manager (SC SM) je tak od června 2018 dostupný i ve společnostech pokrytých licencemi pro online služby, a to díky licencím Azure Active Directory Premium P1 a P2, které mají nyní stejná práva jako SC SM User Management License. SC SM lze tedy využívat, i pokud má uživatel přiřazenu licenci

  • AADP plán P1 a P2,
  • EMS plán E3 a E5,
  • M365 plán E3 a E5.

Samotný management server SC SM a SQL Server, který je určen pro jeho podporu, nepotřebují licence, právo na jejich nasazení a užití je zahrnuto v licencích pro uživatele.