Provoz informačních technologií bez vlastních serverů je trend, který se šíří. Pokud chcete zprovoznit úplně novou službu nebo vašemu řešení končí podpora (zestárnul vám hardware nebo software), můžete určitě zvážit možnost provozu služby v cloudu. Hostované (online) služby mají bezesporu celou řadu výhod, mezi které patří vysoká úroveň zabezpečení a vysoká dostupnost. Přitom náklady na jejich provoz v takové úrovni se dobře rozkládají mezi odběratele. Zároveň jsou zajímavé i z daňového pohledu. Při provozu infrastruktury jako služby (IaaS) nebo řešení jako služby (PaaS) se nahrazují investiční náklady provozními – platíte za to, co využíváte. Cloudové řešení také přináší rychlé zřízení a nasazení nové služby – nový server za pár minut.

externí autořiexterní autoři
SlužbySlužby
02.12.2014 15:29:0002.12.2014 15:29:00

externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS

ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Kancelář v cloudu – Windows Azure, Office365 a Exchange4U

Provoz informačních technologií bez vlastních serverů je trend, který se šíří. Pokud chcete zprovoznit úplně novou službu nebo vašemu řešení končí podpora (zestárnul vám hardware nebo software), můžete určitě zvážit možnost provozu služby v cloudu.

Hostované (online) služby mají bezesporu celou řadu výhod, mezi které patří vysoká úroveň zabezpečení a vysoká dostupnost. Přitom náklady na jejich provoz v takové úrovni se dobře rozkládají mezi odběratele.

Zároveň jsou zajímavé i z daňového pohledu. Při provozu infrastruktury jako služby (IaaS) nebo řešení jako služby (PaaS) se nahrazují investiční náklady provozními – platíte za to, co využíváte. Cloudové řešení také přináší rychlé zřízení a nasazení nové služby – nový server za pár minut.

Přemýšlíte, jak zjednodušit rutinní správu e-mailových či dalších systémů poskytovaných IT? Lámete si hlavu s migrací na novou verzi? Pak určitě zvažujete jako jednu z cest i cloudové nebo hostované řešení. Moderní služby online umožňují bezproblémové propojení s infrastrukturou a službami provozovanými v interním prostředí, a to včetně využití hardwaru pro kešování informací uložených v cloudu.

V případě, že veřejný cloud z nějakého důvodu není pro vás, je možné využít služeb hostovaného Exchange4U, kde pod vlastní doménou získáte identickou funkcionalitu Microsoft Exchange, ale zodpovědnost za správný chod služby je na nás.

Přínosem cloudových služeb je také rychlé a levné testování či vývoj v připraveném prostředí.

Kdy uvažovat o cloudovém řešení kanceláře?

  • zjednodušujete provoz služeb v rámci interních systémů
  • nemáte garantovanou integritu dat či dostupnost aktuálních systémů
  • hledáte cestu k optimalizaci nákladů na provoz a údržbu komunikačních prostředků
  • potřebujete pro každého uživatele poštovní schránku na míru

Nabízíme vám spolupráci ve škále od poradenství až po dodávku celého řešení „na klíč“. Představíme vám možnosti využití jednotlivých cloudových služeb, provedeme analýzu vašeho prostředí IT s ohledem na způsob řešení požadovaných služeb. Doporučíme nejvhodnější cestu: Office365, Windows Azure, Exchange4U, nebo jinak?

Platformu, či infrastrukturu, webové aplikace, databáze, zálohování, kompletní virtuální stroje,… to vše můžeme provozovat jako službu i v rámci Windows Azure – prostředí, se kterým má KPCS CZ již dnes bohaté zkušenosti.

Můžeme vám poskytnout také svůj vlastní cloud pod značkou „Exchange4U“. Exchange Server, SharePoint Server a další doplňkové služby distribuované do několika geografických datových center. Řešení je již přes deset let spravováno a pod kontrolou těch nejlepších konzultantů KPCS CZ. Má česky a svižně komunikující podporu, smluvní pokuty při nedostupnosti služby a řadu dalších příjemných parametrů.

Při plánování migrace prověříme kompatibilitu doplňků a aplikací, které používáte, s vybraným způsobem řešení. Poté zajistíme migraci dat a pomůžeme s integrací dalších funkcí kancelářské sady Office.

Provedeme vás vytvářením kompletní komunikační strategie se souběžným použitím produktů s podobnou a překrývající se funkcionalitou (Share­Point, Lync, Yammer). A protože nejužším hrdlem mezi technologií a návratností investice bývá uživatel, pomocí vlastní metodiky ověříme, nakolik koncoví uživatelé nasazené technologie využívají a jak se návratnosti daří (zvýšení efektivity, zjednodušení a snížení pracnosti). S nástroji vyvinutými v KPCS CZ zajistíme, aby uživatelská znalost řešení naplnila očekávání managementu.

Petr Vlk a Jan Bartoš, KPCS CZ