Pronajímání a poskytování na leasing je u desktopů licenční oříšek, u kterého se často setkáváme s chybným řešením. Doposud bylo několik cest, jak poskytnutí desktopu pronajímatelem koncovému zákazníkovi vyřešit s ohledem na způsob užití, ve většině případů však bylo potřeba k zařízení pořídit doplňující licence Rental Rights pro Windows, případně také pro Office.
Velkou licenční změnou od začátku února 2016 je zrušení těchto doplňkových licencí z ceníků Microsoft. Desktopy je tedy nyní možné nabídnout třetí straně i bez dalších nákladů. Přesto pro tento způsob poskytování licencí platí specifická pravidla, která pronajímatel musí dodržet.
Kupříkladu daná zařízení musí být v majetku pronajímatele včetně všech licencí, které jsou dodávány jako součást desktopu. Mezi povolené licence patří desktopový operační systém edice Professional ve verzi 7 a vyšší a Office Standard nebo Professional Plus ve verzi alespoň 2010. Právo pronajímat získá pouze ten subjekt, který odsouhlasí speciální smlouvu se společností Microsoft, takzvaný Lease Agreement, kde se mimo jiné dozví, že pronajímaný desktop má určitá omezení užití – nelze zde využít možnosti virtualizace ani vzdáleného přístupu.
Pronajímatel je také povinen dát zákazníkovi k dispozici všechny licenční podmínky poskytnutých produktů a vyžádat si od něj potvrzení, že jim porozuměl.
Pokud vás pronájem desktopu koncovým zákazníkům zajímá, neváhejte prosím oslovit naše konzultanty. Rádi vám pomůžou najít optimální scénář a prozradí vám všechny aspekty i alternativy nového licenčního řešení.