Společnost Microsoft nabízí rovný tucet způsobů, jak si pořídit její produkty a služby. Zkusíte si na tři z nich vzpomenout? Dnes přinášíme zprávu o šťastné třináctce – novém modelu pro dodávání cloudových služeb O365, Azure a nástrojů Dynamics Online. Je to program Cloud Solution Provider (CSP). Něco, co tu až do roku 2016 citelně chybělo.

Darina VodrážkováDarina Vodrážková
Cloud ServicesCloud Services
20.09.2017 10:31:0020.09.2017 10:31:00

Darina Vodrážková

licenční expert a konzultant

ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

CSP: Konečně ta správná cesta k pořízení Microsoft Online Services

Společnost Microsoft nabízí rovný tucet způsobů, jak si pořídit její produkty a služby. Zkusíte si na tři z nich vzpomenout? Dnes přinášíme zprávu o šťastné třináctce – novém modelu pro dodávání cloudových služeb O365, Azure a nástrojů Dynamics Online. Je to program Cloud Solution Provider (CSP). Něco, co tu až do roku 2016 citelně chybělo.

Cloud Solution Provider (CSP) je model určený především pro spolupráci klientů z nejrůznějších oborů a profesí s partnery, kteří poskytují odborné služby v IT. Spojuje a integruje komplexní technologické řešení, které provozuje společnost Microsoft, s nadstavbovými službami, které k němu doplní partner. Jeho úlohou pak je poskytnout především technickou podporu, služby migrací, konzultací, provozu IT, uživatelskou podporu… a zároveň s tím dodat licence pro přístup k Microsoft Online Services, jakými jsou Office 365, Azure a Dynamics 365 (nové komplexní řešení obchodních potřeb, založené na CRM Online a online variantách ERP systémů Microsoft AX a NAV).

Výhody modelu CSP pro zákazníky

  • Online Services splňují vysoké technologické a bezpečnostní nároky za velmi příznivou cenu
  • Měsíční platby
  • Cena je fixována na celý rok
  • Pružná (okamžitá) změna v licencích a jejich počtech – ze dne na den
  • Žádné vstupní minimum (již od 1 licence)
  • Standardní fakturace, ne platba kartou
  • Obchodní vztah s tuzemským partnerem – komunikace v češtině, snadná dostupnost, dialog, který umožní lépe nastavit skladbu produktů a služeb
  • Technická podpora od tuzemského partnera
  • Spojení s dalšími službami partnera pro lepší péči o uživatele
  • Partner má k dispozici podporu přímo od společnosti Microsoft a také od svého distributora programu CSP (například právě od naší společnosti)
  • Model CSP nijak neomezuje možnosti hybridního nasazení, které jednotlivé plány Online Services podporují (tj. rozličné smysluplné kombinace on-premise, veřejného a privátního, globálního či lokálního cloudu)

Pokud už jste s používáním Microsoft Online Services začali, můžete k modelu CSP snadno přejít. Umožňuje totiž sloučit (a kombinovat) různě pořízená předplatná jedné společnosti do jednoho prostředí (např. z modelu Open či přímého nákupu na webu). Přechodem nic neztratíte, můžete jen získat (výhody ze seznamu výše, které se ve starších modelech bohužel neuměly potkat).

Je to také příležitost podívat se i na problémy, které vás trápí dlouhodobě. Například špatné nebo drahé zálohování, špatná dostupnost aplikací, komplikované licenční řešení, nepředvídatelné náklady, požadavky GDPR… Nic z toho není neřešitelné. Každé řešení má samozřejmě svou cenu, ale i tak se vyplatí čas od času přístup revidovat s ohledem na nové možnosti. Abyste se netrápili zbytečně něčím, co už dávno není pravda. Potřebujete-li konzultaci, která vás ve vašich úvahách posune, napište si o ni. Pomůžeme vám najít správnou konfiguraci třeba i včetně správného profesionálního a spolehlivého partnera. Znalost konkrétního prostředí je stejně důležitá jako znalost možností. Vy rozumíte svému podniku, my trhu a jeho nabídkám.

Výhody modelu CSP pro partnery

Jste-li partnerem, který dodává služby IT koncovým zákazníkům, můžete využít modelu CSP k tomu, abyste sobě i jim usnadnili život. Společně vyladíte optimální nabídku služeb – ať již těch dodávaných společností Microsoft nebo svých – v rámci SPLA, outsourcingu, školení, konzultací, profylaxe, atd. a přidáte dohodnutou představu o průběžné podpoře.

Vytvoříte cenový model, který bude této konfiguraci odpovídat, a ten poskytnete zákazníkovi s krásnou možností platit plynule po jednotlivých měsících. Sobě zajistíte pravidelný příjem, klientovi minimální negativní dopad na cash-flow a vám oběma příležitost komunikovat, vylepšovat, rozvíjet vztah a službu po stravitelných kouscích, které uživatelé dokáží pojmout a skutečně využívat. Otevře se vám prostor pro dosažení větší spokojenosti zákazníka, a tedy pro získání trvalejších vazeb, které udělají dobře jak jeho, tak vašemu byznysu. Každá strana se bude moci soustředit na to, v čem vyniká a v čem je jádro a smysl její existence.

Samozřejmě – ideální páry „zákazník-dodavatel“ této nirvány uměly dosáhnout už dříve, dokud tu CSP nebylo. Ale současné možnosti k tomu přímo vybízejí a bylo by smutné (a do budoucna nestrategické) jich nevyužít. CSP je nová vlajková loď mezi obchodními modely společnosti Microsoft. Právě rozvíjí plachty a během pár roků všem starým variantám prostě ujede. Vy si ji ujet nenechte. Chopte se téhle příležitosti bez odkladů.

Nevíte jak? Poraďte se. Svět IT se mění. A s tím je potřeba nejen počítat, ale raději i něco dělat. CSP je model k tomu báječně vhodný. Je smysluplný pro organizace s 1 až 1000 uživateli – a konečně je tu!

Těšíme se na vaše otázky. Ptejte se na cokoli, co potřebujete vědět, abyste mohli využít model CSP ku svému prospěchu – ať již jste v postavení odběratelů nebo dodavatelů služeb IT. Je to nové, je to neznámé, může to budit nedůvěru – ale jedno je jisté: má to potenciál. Proto byste si měli brzy udělat vlastní obrázek o jeho přednostech.