Informace jsou každodenní součástí našeho života. Správné a přesné informace dokonce mohou rozhodovat o bytí či nebytí, nejen jednotlivce. Možná to zní trochu dramaticky, ale pro svou práci a správné rozhodnutí potřebujete vyhodnotit zdroje, které máte k dispozici, a správně je použít.
Ruku na srdce, drtivá většina z nás, kdo máme firemní přístup na web, sem tam mrkne na stránky, které nesouvisí s naší pracovní náplní. Někdo se tu a tam podívá na zpravodajské servery, jiný si uhradí pomocí internet bankingu soukromé platby, další pošle zprávu ze svého osobního e-mailového účtu. Říkám ano! Tedy pokud toto vše trvá minimální dobu a zaměstnanec to bere jako formu krátké přestávky na zregenerování sil do další pracovní činnosti.
Tři jednoduchá slova, která ale v souvislosti s IT za poslední roky, nebo dokonce za poslední měsíce, zásadně nabyla na váze. Sítě, počítače a různá chytrá zařízení nám dnes pomáhají na každém kroku. Zkvalitňují služby, zrychlují komunikaci, podporují obchod. Činí naše životy pohodlnějšími. Má to, ostatně jako všechno, ale i své stinné stránky. Obrovské množství dat a informací uložených na počítačích celého světa představuje velice lákavý artikl. Informace. Světem otřásají bezprecedentní kauzy typu WikiLeaks, z počítačové kriminality a z obchodu s kradenými informacemi se stává výnosný byznys, přičemž vycouvat z toho nikterak nelze. Míra závislosti na počítačových technologiích je nyní již zcela nezvratná. A do toho hospodářská krize. Krize, která vyžaduje úspory na každém místě. Odedávna vyvíjená snaha dostat z IT více a za méně se nyní ještě znásobila.
Když podnikatel vybírá e-shop platformu, klade si otázky o výhodách a smyslu nákladných, robustních e-commerce systémů. Pro on-line prodej chtějí obchodníci kvalitní nástroj, který jejich byznys naplno rozjede a nestaví jim do cesty žádné bariéry. Klíčem k úspěšnému a hladkému provozování profesionálního e-shopu je přitom napojení na ERP systém, což je záležitost nadmíru složitá, jež vyžaduje odbornou péči.
Za sedmero horami a sedmero řekami byla jednou jedna firma, kde uživatelé znali cenu dat a dle toho se k nim chovali. Kde král sítě nikdy nemusel čelit pokusu o nájezd cizích rytířů – hackerů za účelem získání firemních dat, ba dokonce každý jednotlivý poddaný – uživatel byl zcela neúplatný a data chránil vlastní ctí. Zazvonil konec a pohádky je konec.
Ano, toto je možné skutečně jen v pohádkách, a tak je potřeba mít nástroje, díky kterým by náš pomyslný král mohl ochránit data tak, aby se nemohla dostat do rukou nepovolaným osobám.
V článku BI, SQL a Excel jsme si udělali přehled o tom, co umožňuje Excel jako klientská aplikace pro Business Intelligence. Pojďme se nyní blíže podívat na zoubek žhavé novince Excelu 2010 – PowerPivotu. Pokud se nám bude líbit, můžeme napsat hromadný dopis Ježíškovi. A jestli má Ježíšek PowePivot doma, určitě pro něj nebude problém udělat si jednoduchou BI analýzu toho, kdo si zaslouží být obdarován.
Černá díra či bermudský trojúhelník, v němž se ztrácejí žádoucí výsledky počítání poměru cena/výkon, se bohužel až příliš často nachází v temném úseku mezi klávesnicí a židlí. Ano, uživatel technologie je tím nejužším hrdlem, které často brání toku geniálních myšlenek vývojářů do praxe. Smůla je, že tohle někdy platí také o vývojářích samotných. Za nemalý peníz třímají v rukou nástroje precizní, jemné, vyladěné, plné kláves a strunek – a používají je jako bicí. Ne že by rytmus nebyl důležitý, ale pojďme se raději podívat i po troše té koncertní harmonie do našich aplikací…
Jednou z mnoha funkcionalit systémů SharePoint je možnost spouštět workflow nad položkami seznamů a knihoven dokumentů. Ač vestavěná worflow mohou představovat dobrý startovací bod, jejich mnohá omezení přeci jenom brání širšímu rozšíření pro náročnější aplikace. Jako v mnohých jiných případech dokázal i zde Microsoft udělat z této skutečnosti výhodu. Díky otevřenosti platformy SharePoint mohou „třetí strany“ (tedy celý svět mínus Microsoft) vyvinout vlastní doplňky, nebo celé systémy, které napravují nedostatky a nedodělky samotného SharePointu, a tyto systémy nabízet ať už zdarma, nebo s cílem na tom něco vydělat. Co to znamená pro nás, stavitele portálových řešení?
Víte, co je CRM? Váš asistent prodeje, marketingu a služeb. Kouzelná zkratka v sobě skrývá netušené možnosti. CRM je systém pro řízení zákaznických vztahů (Customer Relationship Management). Někteří si myslí, že je to komplikovaná rozsáhlá aplikace vhodná pouze pro velké firmy, jako jsou banky a pojišťovny. To je však omyl. Díky rozvoji hostovaných řešení je CRM aplikace dostupná nyní všem a za rozumnou cenu.
Na úvod svého povídání si dovolím malé zamyšlení nad tím, co to vlastně ActiveSync je. Já myslím, že je to jeden z největších vynálezů Microsoftu, který dnes sice hojně využívají hlavně větší společnosti, to se ale časem bude víc a víc měnit… a tak, i když dnes ActiveSync známe jen ve spojitosti s Exchange Serverem, zvykejme si na myšlenku, že za chvíli bude hýbat opravdu celým mobilním světem. Určitě k tomu přispěje i prodej licence na využití ActiveSync konkurenčnímu Googlu (zatím ve stádiu beta testování).