Trávíte cestami na hodinovou poradu/schůzku/školení i dvojnásobně dlouhý čas? Potřebujete spolupracovat s kolegy mnohem efektivněji, ať jsou kdekoliv? Chcete získat okamžité úspory – nižší náklady na cestování, telefonní poplatky atd.? Pokud jste si alespoň na jednu otázku odpověděli ANO, pojďte se seznámit s řešením, které revolučně rozšiřuje způsoby a možnosti komunikace. Jedná se o aplikace Office Communicator a Live Meeting společnosti Microsoft.

externí autořiexterní autoři
SoftwareSoftware
09.06.2010 12:20:0009.06.2010 12:20:00

externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS

Microsoft

Články o různých produktech Microsoft, které nemají vlastní seriály
  1. Sedm důvodů pro Microsoft Office 2007 SB Edition
  2. Správný čas pro Microsoft Office 2007!
  3. Windows Product Activation
  4. Microsoft Expression 2
  5. SBS, EBS… aneb naše malé už i pro velké
  6. Jak dlouho si vystačíte se starými verzemi
  7. Migrace ze SourceSafe na Team Foundation Server
  8. Fenomén Windows 7
  9. Office 2007 a Vy
  10. Windows Vista a Visual Studio
  11. Dobře upletená síť
  12. SQL Server – mozek vaší organizace: Postarejte se o něj!
  13. Windows 7? Teď je ještě stihnete!
  14. Windows 7 - další dotek...
  15. Co to pořád s těmi licencemi máte?!
  16. Dokonalá komunikace
  17. Windows Essential Business Server
  18. Virtualizace ve sféře Small Businessu
  19. Windows Server 2008 R2
  20. Instalace Exchange Serveru 2010
  21. Exchange Server 2010
  22. Group Policy Preferences: báječný doplněk vašich politik!
  23. Novinky v Team Foundation Serveru 2010
  24. SharePoint – velká posila vašeho týmu
  25. BPOS: vskutku atraktivní hostitel
  26. Office 2010 ve firmě i doma,zadarmo i za peníze
  27. Expression Studio 4 Web Professional skoro zadarmo?
  28. Už není proč čekat: SharePoint 2010
  29. Nový způsob komunikace – Office Communicator, Live Meeting
  30. Licence pro desktopy v datacentrech: VDA, VDI, VECD
  31. BI, SQL a Excel
  32. Visual Studio Team Foundation Server 2010
  33. Business Inteligence pro každého: PowerPivot
  34. Visual Studio Test Professional 2010
  35. Enrollment for Education Solutions (EES)
  36. Internet Explorer 9
  37. Forefront Endpoint Protection 2010 - cesta k optimalizaci provozu desktopů
  38. Zcela jiný pohled na zabezpečení dat
  39. Bezpečnost, dostupnost, výkon
  40. Mějte informace po ruce. V SharePointu.
  41. Průvodce městem E CAL Town
  42. Aplikační servery v cloudu – vítaná změna podmínek
  43. Produkty System Center pro vaše pohodlí
  44. Opalis(ace)
  45. Úspory v datových centrech
  46. Office 365 aneb produktivita mezi nebem a zemí
  47. Jak vybrat licenční model pro poskytování IT služeb?
  48. Požadavky v organizaci a jejich vyřízení
  49. Dodejte své firmě energii jádra!
  50. Windows Server 2008 R2
  51. Exchange Server 2010 – víc než jen Mail Server
  52. Microsoft SharePoint 2010
  53. LYNC Standard CAL jako součást CORE CAL
  54. Forefront Endpoint Protection 2010
  55. SCCM: Chodí to dobře. A seje to!
  56. Microsoft Visual Studio LightSwitch
  57. Windows Intune
  58. Microsoft Product Activation
  59. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích.
  60. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích PODRUHÉ.
  61. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POTŘETÍ.
  62. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POČTVRTÉ.
  63. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích Q & A.
  64. Síla mraku výhodně
  65. Office 365 s ostružinkou
  66. Studenti a legální software
  67. Mráčky a zase mráčky
  68. System Center 2012: licenční změny
  69. CRM? Zapomeňte na písmeno C
  70. Komunikace 21. století pro všechny…
  71. Co nikdy nedělat s SBS 2008/2011
  72. Slevy pro vývojáře
  73. VDI je cesta. Ale k čemu?
  74. Ochrana obsahu a informací – je to i pro mě?
  75. Active Directory Right Management Services – licence
  76. Windows Intune – efektivní správa koncových zařízení, která nejsou pod jednou střechou
  77. Lék na nemoci vývoje – je na co se těšit!
  78. Nástupce Windows SBS 2011 – Windows Server 2012 Essentials
ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Nový způsob komunikace – Office Communicator, Live Meeting

Trávíte cestami na hodinovou poradu/schůzku/školení i dvojnásobně dlouhý čas? Potřebujete spolupracovat s kolegy mnohem efektivněji, ať jsou kdekoliv? Chcete získat okamžité úspory – nižší náklady na cestování, telefonní poplatky atd.? Pokud jste si alespoň na jednu otázku odpověděli ANO, pojďte se seznámit s řešením, které revolučně rozšiřuje způsoby a možnosti komunikace. Jedná se o aplikace Office Communicator a Live Meeting společnosti Microsoft.

Díky těmto aplikacím snížíte náklady na komunikaci až o 40 %. Můžete pružněji a rychle komunikovat v rámci firmy, se zákazníky a obchodními partnery. Nejspíš znáte řešení Microsoft Office Communications Server (dále MS OCS). My vám ale dnes představíme hostovanou alternativu, která toto řešení umožňuje provozovat i menším podnikům a firmám.

Služba Profi Komunikace je založena na hostovaném řešení MS OCS. Je to řešení, které si jednoduše pronajmete a ihned využíváte – vše bez úvodních investic. Na servery nemusíte nic instalovat. Pouze se instalují 2 aplikace na notebook nebo počítač. Konkrétně se jedná o aplikace Office Communicator a LiveMeeting. Díky službám Profi Komunikace a Profi Email jsou komukoli přístupné technologie a řešení, které byly dříve doménou pouze velkých firem. Usnadňuje to a zjednodušuje práci, šetří čas i přímé náklady. Navíc získáváte možnost jednoduchého přístupu k datovým schránkám z prostředí MS Outlook díky speciálnímu konektoru do datové schránky.

  • Office Communicator umožní komunikovat s více lidmi najednou v rámci jedné schůzky (tzv. audio a video spojení dvou a více účastníků).
  • LiveMeeting umožní uspořádat diskusi, poradu, školení či konferenci. Probíraný obsah lze nahrát a poté kdykoliv přehrát. V rámci LiveMeetingu lze nasdílet aplikaci či dokument a společně v něm provádět změny. Podporuje i sdílení celých pracovních ploch PC a notebooků.

Office Communicator

Někdo jej přirovnává k ostatním aplikacím pro chatování (Skype, ICQ apod.). Office Communicator však zajišťuje mnohem více než ony. S jeho pomocí můžete např. udělat audio-videokonferenci několika lidí, nasdílet jim pracovní plochu nebo konkrétní aplikaci. V rámci „zasílání rychlých zpráv/chatování“ můžete do textu vložit formátovaný text z Wordu nebo tabulku z Excelu. Vidíte také aktuální dostupnost jednotlivých lidí. Jednou z hlavních předností je, že veškerá komunikace je zabezpečená a šifrovaná!

dostupnost uživatele - Office Communicator

Konkrétní příklady, jak můžete Office Communicator využít ve firmě

Zjištění dostupnosti jednotlivých lidí: Informace o stavu dostupnosti uživatele se přebírají z kalendáře Outlook.

  • Pokud má uživatel v danou dobu schůzku, v Office Communicatoru se automaticky objeví příznak: „Zaneprázdněn“.
  • Pokud má uživatel v Outlooku zapnutou funkci „Mimo kancelář“ (např. v době dovolených, služebních cest apod.), tato zpráva se objeví i v Office Communicatoru a u uživatele je stav „Mimo kancelář“.
  • Pokud uživatel aktivně nepracuje s klávesnicí 15 minut, stav se změní na „Neaktivní“.

Jednoduše a rychle tak zjistíte, zda dané osobě můžete zavolat a nebudete ji rušit ze schůzky, zda vám může obratem reagovat na e-mail, zda je či není na dovolené/na služební cestě apod.

Audio-video konference na jedno kliknutí:

Každý potvrdí, že komunikace s druhou osobouje lepší, pokud ji vidíte. Jak to udělat, když se mají potkat tři lidé, každý z jiného kouta republiky? Videokonference jsou drahý špás a na každé straně je nutné mít vybavení v řádu statisíců… Tak to už naštěstí není pravda. Nyní můžete uspořádat videokonferenci odkudkoliv, ze svého pracoviště, z domu (v rámci home office), z hotelu, z auta.
Pomocí Office Communicatoru ji uspořádáte na jedno kliknutí. U daného uživatele si zvolíte, zda mu zavoláte (audio konference), zda s ním zahájíte audiovizuální volání (video konference) nebo mu pouze pošlete rychlou zprávu (chat).

možnosti komunikace s vybraným kontaktem 

Mobilní telefony dnes také podporují audio konferenci více lidí. Ale ruku na srdce, kdo umí tuto funkci rychle použít, když během hovoru zjistí, že by bylo dobré zapojit ještě další osobu či více osob? Spíše jsme tak nejistí, že to ani nezkusíme. V případě Office Communicatoru ale žádné trable nehrozí. Když chceme do konference připojit dalšího uživatele, tak jej opět jedním kliknutím prostě přizveme. Pokud mají všichni uživatelé USB kameru, objeví se v okně obraz osoby, která právě hovoří. Každý si ale může určit sám, zda jej má druhá strana pouze slyšet, nebo i vidět ( jsou situace, kdy po tom zrovna netoužíme…).

Audio-video konference (Office Communicator) - pozvání další osoby

Office Communicator i v mobilním telefonu

Pro mobilní telefony je dostupný klient „Office Communicator mobile“. Než někomu zavoláte, můžete si zjistit, zda je k dispozici. Také lze jednoduše udělat audio-video konferenci, kde jeden uživatel je připojen z počítače v práci, další z notebooku z domova (home office) a třetí uživatel je připojen přes mobilní telefon z auta či hotelu.

Office Communicator v mobilním telefonu

Sdílení pracovní plochy, propojení s funkcemi MS Outlook

Pomocí Office Communicatoru můžete:

  • sdílet pracovní plochu. To lze využívat pro řešení problémů na PC: na druhé straně je člen technické podpory, který pomůže.
  • poslat email, naplánovat schůzku – to vše díky propojení funkcí s aplikací MS Outlook.

Přes Office Communicator lze s danými osobami využít aplikaci Live Meeting.

Live Meeting

Live Meeting je aplikace, která vám umožní pořádat on-line školení nebo prezentace. Prezentace nemusí být jen v PowerPointu. Můžete nasdílet jakoukoli jinou aplikaci nebo celou pracovní plochu. Třeba pro školení Jak používat danou aplikaci při nasazení nového informačního systému či nových verzí nástrojů ve firmě. Live Meeting lze použít i pro interaktivní video-porady, kdy seznamujete své kolegy s novým projektem, novým řešením či tématem.

Konkrétní příklady využití Office Live Meeting

On-line web školení, prezentace

Jak se takové školení/prezentace připravuje a jak probíhá? Velmi jednoduše. Připravíte si prezentaci v PowerPointu. Z Outlooku pošlete pozvánku na „školení“ (funkce pro Live Meeting jsou v něm integrovány). Účastníci obdrží e-mailem pozvánku, kde jsou uvedeny pokyny, co si mají nainstalovat a jak se připojit. Stáhnou si na počítač klienta Live Meeting, který je k dispozici zdarma na stránkách Microsoft. Potom si kliknou na odkaz, kterým se spustí aplikace Live Meeting, a připojí se do virtuální místnosti, kde bude probíhat školení/prezentace. Prezentující (školitel) vidí, kdo všechno se připojil. Může dát již předem k dispozici soubory, které si posluchači mohou stáhnout z virtuální místnosti (např. leták.PDF nebo tabulka.XLS). Je to stejné, jako když přijdete do zasedačky a na stole máte již připravené materiály.

Během prezentace mohou posluchači klást otázky. Ale otázky nemusí být řečeny nahlas, aby nerušily. Lze je napsat nebo také avizovat zvednutím virtuální ruky. Přednášející tak není rušen během své prezentace, ale současně má informaci, kdo konkrétně se ptá a jakou otázku položil. Je to forma vhodná i pro posluchače, kteří se ostýchají ptát přede všemi.

Prezentace - Live Meeting

Nahrávání prezentace/školení:

Live Meeting umožňuje prezentaci nahrávat. Nahrávání nastavuje prezentující. Určí, zda nahrát pouze data, nebo data a audio, nebo zda navíc nahrát i video. Daty rozumíme to, co prezentuje, např. snímky PowerPointu, sdílenou plochu apod. Velkou výhodou je, že nahrávka nezabere moc místa (data plus audio zaberou 14 MB/hod, data plus audio plus video zaberou 87 MB/hod).

Spuštění prezentace nahrané v Live Meetingu

Nahrané školení se pak dá spouštět v internetovém prohlížeči, nepotřebujete žádnou speciální aplikaci. Doporučujeme je umístit na portálový server a jednotlivým zájemcům pak zpřístupnit dané školení formou odkazu.

Nahraná prezentace obsahuje také otázky/odpovědi, které jednotliví posluchači zadali. Můžete se v ní rychle pohybovat přes kapitoly nebo posuvník (tj. ovládání stejné jako u video přehrávače).

Sdílení dokumentů, společná práce nad jedním dokumentem

Live Meeting umožňuje sdílet jakýkoliv dokument, aplikaci. Máte třeba připravenou smlouvu ve Wordu a potřebujete, aby vám právník upravil některé její odstavce. Současně také potřebujete, aby obchodník doplnil kalkulaci nabídky.

prezentace nahraná v Live Meetingu

Přes Live Meeting pozvete do virtuální zasedačky právníka a obchodníka. Nastavíte sdílení smlouvy (dokument MS Word) a oběma přidělíte právo „editace“. Budou tak moci ovládat váš kurzor a psát do dokumentu. Přitom jste v audio-videospojení, takže s nimi můžete komunikovat a upřesňovat si, co kam chcete napsat apod.

Je to stejné, jako když se všichni tři sejdete v jedné zasedací místnosti. Výhodou spojení Live Meeting ale je, že nemusíte reálně být všichni na jednom místě a neztrácíte čas přejížděním.

Hlasování, anketní otázky, zpětná vazba na průběh školení

Live Meeting lze využít i pro hlasování, získání zpětné vazby na školení. Předem si připravíte otázky. Posluchači pak mají možnost hlasovat/odpovídat. Hlasování je tajné, pouze vidíte celkový počet odpovědí. Prezentující může, ale nemusí ukázat výsledky hlasování.

hlasování

Závěr

Chcete si to vyzkoušet? Předpokládám, že ano. Sami můžete otestovat obě aplikace Office Communicator a Live Meeting zdarma díky službě Profi Komunikace po dobu 15 dní. Stačí jen vyplnit žádost o demo účet na www.profikomunikace.cz. Pro další konzultaci a nabídku kontaktujte společnost na tel. 596 152 999 nebo obchod@autocont.cz.

Patrik Šolc | AutoCont CZ