Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy měl ve svém zaměstnání určité požadavky. Nemám teď na mysli požadavky na zvýšení platu nebo požadavky na jiné, jistě příjemné, benefity. Myslím na požadavky, které se týkají pracovní činnosti. Například: pro svou práci používáte nějakou firemní aplikaci a potřebujete rozšířit její funkcionalitu, nebo potřebujete pro svou práci zřídit specializované měřící a testovací pracoviště.

externí autořiexterní autoři
SoftwareSoftware
21.06.2011 11:37:0021.06.2011 11:37:00

externí autoři

externí přispěvatelé magazínu softwarový QUAS

Microsoft

Články o různých produktech Microsoft, které nemají vlastní seriály
  1. Sedm důvodů pro Microsoft Office 2007 SB Edition
  2. Správný čas pro Microsoft Office 2007!
  3. Windows Product Activation
  4. Microsoft Expression 2
  5. SBS, EBS… aneb naše malé už i pro velké
  6. Jak dlouho si vystačíte se starými verzemi
  7. Migrace ze SourceSafe na Team Foundation Server
  8. Fenomén Windows 7
  9. Office 2007 a Vy
  10. Windows Vista a Visual Studio
  11. Dobře upletená síť
  12. SQL Server – mozek vaší organizace: Postarejte se o něj!
  13. Windows 7? Teď je ještě stihnete!
  14. Windows 7 - další dotek...
  15. Co to pořád s těmi licencemi máte?!
  16. Dokonalá komunikace
  17. Windows Essential Business Server
  18. Virtualizace ve sféře Small Businessu
  19. Windows Server 2008 R2
  20. Instalace Exchange Serveru 2010
  21. Exchange Server 2010
  22. Group Policy Preferences: báječný doplněk vašich politik!
  23. Novinky v Team Foundation Serveru 2010
  24. SharePoint – velká posila vašeho týmu
  25. BPOS: vskutku atraktivní hostitel
  26. Office 2010 ve firmě i doma,zadarmo i za peníze
  27. Expression Studio 4 Web Professional skoro zadarmo?
  28. Už není proč čekat: SharePoint 2010
  29. Nový způsob komunikace – Office Communicator, Live Meeting
  30. Licence pro desktopy v datacentrech: VDA, VDI, VECD
  31. BI, SQL a Excel
  32. Visual Studio Team Foundation Server 2010
  33. Business Inteligence pro každého: PowerPivot
  34. Visual Studio Test Professional 2010
  35. Enrollment for Education Solutions (EES)
  36. Internet Explorer 9
  37. Forefront Endpoint Protection 2010 - cesta k optimalizaci provozu desktopů
  38. Zcela jiný pohled na zabezpečení dat
  39. Bezpečnost, dostupnost, výkon
  40. Mějte informace po ruce. V SharePointu.
  41. Průvodce městem E CAL Town
  42. Aplikační servery v cloudu – vítaná změna podmínek
  43. Produkty System Center pro vaše pohodlí
  44. Opalis(ace)
  45. Úspory v datových centrech
  46. Office 365 aneb produktivita mezi nebem a zemí
  47. Jak vybrat licenční model pro poskytování IT služeb?
  48. Požadavky v organizaci a jejich vyřízení
  49. Dodejte své firmě energii jádra!
  50. Windows Server 2008 R2
  51. Exchange Server 2010 – víc než jen Mail Server
  52. Microsoft SharePoint 2010
  53. LYNC Standard CAL jako součást CORE CAL
  54. Forefront Endpoint Protection 2010
  55. SCCM: Chodí to dobře. A seje to!
  56. Microsoft Visual Studio LightSwitch
  57. Windows Intune
  58. Microsoft Product Activation
  59. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích.
  60. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích PODRUHÉ.
  61. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POTŘETÍ.
  62. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích POČTVRTÉ.
  63. Konečně konec licencím? Aneb jasná zpráva o licencích v mracích Q & A.
  64. Síla mraku výhodně
  65. Office 365 s ostružinkou
  66. Studenti a legální software
  67. Mráčky a zase mráčky
  68. System Center 2012: licenční změny
  69. CRM? Zapomeňte na písmeno C
  70. Komunikace 21. století pro všechny…
  71. Co nikdy nedělat s SBS 2008/2011
  72. Slevy pro vývojáře
  73. VDI je cesta. Ale k čemu?
  74. Ochrana obsahu a informací – je to i pro mě?
  75. Active Directory Right Management Services – licence
  76. Windows Intune – efektivní správa koncových zařízení, která nejsou pod jednou střechou
  77. Lék na nemoci vývoje – je na co se těšit!
  78. Nástupce Windows SBS 2011 – Windows Server 2012 Essentials
ALSO Czech Republic s.r.o.
+420 222 512 201
+420 603 442 434
daquas@daquas.cz
Anny Letenské 7, Praha 2

Požadavky v organizaci a jejich vyřízení

Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy měl ve svém zaměstnání určité požadavky. Nemám teď na mysli požadavky na zvýšení platu nebo požadavky na jiné, jistě příjemné, benefity. Myslím na požadavky, které se týkají pracovní činnosti. Například: pro svou práci používáte nějakou firemní aplikaci a potřebujete rozšířit její funkcionalitu, nebo potřebujete pro svou práci zřídit specializované měřící a testovací pracoviště.

Zadání požadavků k řešení

Každá organizace má víceméně nějak definováno, jak v takových případech postupovat – kam se podá žádost, kdo ji zpracuje, sežene patřičné podklady a dokumentaci pro realizaci, zjistí náklady na realizaci, a kdo na závěr požadavek schválí a „posvětí“ jeho uvedení do reality. Cesta dlouhá, zarúbaná …Pokud si ještě k tomu přičtete čas a nervy spojené s kompletací potřebných dokumentů (kdo co dodá, jak se budou podávat připomínky a kde budu mít vlastně potřebnou dokumentaci k dispozici k nahlédnutí), v duchu se již můžete rozloučit s vidinou rychlého vyřízení a realizace požadavku. 
Chce to nějaký nástroj, který by v organizacích dokázal splnit takovou úlohu rychle a transparentně. Nástroj, který by byl snadno k dispozici a zpřehlednil celý proces.
Řešení, které vám dnes chceme představit, si klade za úkol být takovým nástrojem. S jeho pomocí budete mít možnost shromáždit potřebné dokumenty a podklady i potřebné odborníky a spolupracovníky pro stanovení co nejefektivnějšího způsobu splnění požadavků, které máte.
Při zakládání požadavku do aplikace definujete, o jaký typ požadavku se jedná, jaké oblasti se týká a další parametry, které je možné určit. Na základě těchto parametrů aplikace provede výběr a přiřazení odpovědného vedoucího za příslušnou oblast služeb a tedy vyřešení požadavku.
Zadání požadavků do systému se děje prostřednictvím webových dynamických formulářů InfoPath 2010. Příklad takového formuláře se zobrazením souvisejících dokumentů je na obrázku 2. Některá vybraná data z těchto formulářů mohou být použita např. v souvisejících reportech.
Vedoucí dané oblasti následně určí odpovědnou osobu, říkejme jí třeba „Správce služby“, a pověří ji zpracováním vašeho požadavku.
Správce služby si může ke zpracování přizvat kolegy, které považuje za nezbytné pro řešení – tedy experty a specialisty na danou problematiku v organizaci. Dále může připojit dokumentaci, jak interní povahy, tak od partnerů (např. technickou specifikaci, odhady a další materiály). Formulář nabízí Správci služby možnost vytvářet a organizovat schůzky ve sdíleném kalendáři nebo vést elektronickou komunikaci s přizvanými osobami. V jednom místě tedy shromáždí veškeré potřebné vstupy od agendy pro stanovení cíle, návrhy jeho řešení až po otevření projektu.
Pokud máme všechno takhle pěkně pohromadě, přecházíme na rozhodující část každého projektu – někdo ho musí schválit a zejména musí posvětit velikost rozpočtu, potřebného k realizaci. 
Často se stane, že na výsledném rozpočtu se může podílet více oddělení, tedy více schvalovatelů. Každý ze schvalovatelů dostane prostřednictvím přednastavených pracovních toků úkol, aby odsouhlasil velikost své části rozpočtu. Schvalovatelé si při tom mohou prohlížet přiloženou dokumentaci, vyžádat doplňující informace a podobně. 
Když máme tedy všechno schváleno a jsou přiděleny peníze na realizaci, můžeme otevřít nový projekt a snažit se co nejlépe o jeho uvedení do reality. Sledovat projekt a jeho průběh je možné na SharePointu např. pomocí webové části, o které jsme psali minule.

Výhody nasazení

Řešení vám má pomoci zajistit a shromáždit potřebné informace pro plnění požadavku, který si jako uživatel zadáváte do systému, pěkně do jednoho místa. Jako správce, vedoucí pracovník, aplikaci snadno využijete, abyste vyhodnotil podklady, které máte vždy na dosah a v aktuální podobě. Ke zpracování podkladů můžete použít dostupné lidské zdroje a informace od nich soustředit v jednom bodě. Na základě dostupných informací pak jako odpovědný pracovník můžete požadavek spolehlivě posoudit a rozhodnout o jeho realizaci.
Toto řešení tedy výrazně urychlí a zpřesní zpracování a vyhodnocení požadavků. Snižuje se náchylnost k chybám, odpovědní pracovníci mají vždy po ruce aktuální informace a mohou tak přijímat kvalifikovaná rozhodnutí. Vybraná data je pak možné použít pro další zpracování, např. reporting.
Řešení je k dispozici na platformě SharePoint Server 2010. 

S t a n i s l a v   V a l t r   |   E M R I S