- Trávíte cestami na hodinovou poradu/schůzku/školení i dvojnásobně dlouhý čas?
- Potřebujete spolupracovat s kolegy mnohem efektivněji, ať jsou kdekoliv?
- Chcete získat okamžité úspory – nižší náklady na cestování, telefonní poplatky atd.?
Pokud jste si alespoň na jednu otázku odpověděli ANO, pojďte se seznámit s řešením, které rozšiřuje způsob komunikace a přináší revoluci ve způsobu komunikování. Jedná se o službu Profi Komunikace, která je nově postavena na produktu Microsoft Lync v cloudu.
Služba Profi Komunikace je založena na hostovaném řešení MS Lync. Je to řešení, které si jednoduše pronajmete a ihned využíváte – vše bez úvodních investic. Na servery nemusíte nic instalovat. Pouze se instaluje klient MS Lync na notebook nebo počítač.
Navíc ji lze velmi jednoduše rozšířit o IP telefonii (služba Profi Ústředna). Díky tomu získáváte prostředí sjednocené komunikace v cloudu. Dá se říci, že to je komunikace 21. století, kdy z notebooku máte možnost volat uživatelům na notebook, mobilní telefon, pevný telefon. Můžete pružněji a rychle komunikovat v rámci firmy, se zákazníky a obchodními partnery. Můžete pořádat interaktivní video porady, pracovat s více lidmi nad sdílenými dokumenty, nezávisle na tom, kde se nacházejí. Můžete pořádat on-line školení, která navíc lze nahrávat. Díky službě Profi Komunikace snížíte náklady na komunikaci až o 40 %. Neméně důležité je, že se jedná o šifrovanou a zabezpečenou komunikaci (na rozdíl od jiných řešení, jako je Skype apod.).
Klient Lync vám umožní komunikovat s více lidmi najednou v rámci jedné schůzky (audio a video spojení dvou a více účastníků). Klient Lync vám umožní uspořádat diskusi, poradu, školení či konferenci. Probíraný obsah lze nahrát, lze ho poté kdykoliv přehrát. Lze si také vzájemně nasdílet aplikaci či dokument a společně v něm provádět změny.
Konkrétní příklady, jak můžete Lync využít ve firmě
Zjištění dostupnosti jednotlivých lidí:
- informace o stavu dostupnosti uživatele se přebírají z kalendáře MS Outlook
- pokud máte v danou dobu schůzku, tak se v MS Lync objeví příznak „Zaneprázdněn“
- pokud daný uživatel má zapnutou funkci „Mimo kancelář“, tato zpráva se objeví v MS Lync u daného uživatele (např. v době dovolených, služebních cest apod.) a u uživatele je stav „Mimo kancelář“
- pokud daný uživatel aktivně „nepíše“ na klávesnici 15 minut, tak se změní stav na „Neaktivní“
Jednoduše a rychle tak zjistíte, zda dané osobě můžete zavolat, zda ji nebudete rušit ze schůzky, zda vám obratem odpoví na e-mail, zda je či není na dovolené / na služební cestě apod.
Audio-video konference na jedno kliknutí:
Psychologové tvrdí, že pouhých 20 % komunikace je založeno na čistém verbálním sdělení. Ostatek informací získáváme mimoverbálně – z tónu, gesta, mimiky. Proto je jistě bohatší komunikace s druhou osobou, pokud ji vidíte. Jak to udělat, když se mají potkat 3 osoby a všechny jsou v různých koutech České republiky či za hranicemi? Doposud byly video konference drahý špás a bylo nutné mít vybavení na každé straně v statisícových cenách. Nyní můžete uspořádat video konferenci odkudkoliv, ze svého pracoviště, z domova (když máte home office), z hotelu, z auta...
Pomocí MS Lync uspořádáte audio nebo video konferenci na jedno kliknutí. U daného uživatele si zvolíte, zda mu zavoláte (audio konference), zda s ním zahájíte audiovizuální volání (video konference), nebo mu pouze pošlete rychlou zprávu (chat).
Další možnosti využití MS Lync:
- Sdílení pracovní plochy, propojení na funkce MS Outlook
- On-line web školení, prezentace
- Nahrávání prezentace/školení
- Připojení do konference i z mobilních zařízení
- Hlasování, anketní otázky, zpětná vazba na průběh školení
Rozšiřte MS Lync o IP telefonii v cloudu
Služba Profi Ústředna přidává hlasové telefonní služby k MS Lyncu. Výhoda je, že můžete zapojit do video konferencí uživatele, který je dostupný pouze na telefonu (pevná linka nebo mobilní telefon). Stejné využití je i v případě prezentací, kdy se posluchači mohou připojit přes telefon.
Uživatelé mají v kontaktech uvedena telefonní čísla (viz obr. 3).
V aplikaci MS Lync si vyberete konkrétního uživatele a u něj vyberete tlačítko „Telefon“ (viz obr. 4). Tím dojde k telefonickému spojení s jiným uživatelem, který je dostupný pouze na telefonu. Uživatelé mohou mít v kontaktech více telefonních čísel. Můžete tak si vybrat, zda budete uživateli volat na pevnou linku nebo na mobilní telefon.
Srovnání vlastností MS Lync ve službách Profi Komunikace a Office 365
Zákazník si dnes může vybrat ze dvou cest, jak bude moci využít hostovaný MS Lync.
Jaký přínos má MS Lync v rámci služby Profi Komunikace?
- Lze nahrávat prezentace a školení
- Lze připojit k IP telefonii (při dokoupení služby Profi Ústředna)
- Technická podpora je poskytována v českém jazyce (telefon, e-mail)
- Platba za službu je v Kč a na fakturu
- Službu lze objednat na kratší dobu – 3 měsíce, půl roku (u Office 365 je první období po ukončení zkušební doby minimálně 12 měsíců)
- Pro 5 a více uživatelů můžete získat i množstevní slevy
Pro obchodní partnery jsou poskytovány speciální podmínky, na základě kterých získávají zajímavé marže z prodeje služeb.
Patrik Šolc | AutoCont CZ